چکیده پایان نامه ی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س)-دزفول

مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) دزفول

تحقیق پایانی سطح دو (کارشناسی)

عنوان :

مقایسه سبک زندگی اسلامی با سبک زندگی غربی

استاد راهنما :

آقای هاشمی نیا

استاد داور :

حجت الاسلام والمسلمین عطار زاده

پژوهشگر:

فاطمه پوراکبری خیرآبادی

خرداد 1394

چکیده

مهم ترین و کامل ترین تعریفی که از میان تعاریف متعدد از دین در فلسفه دین وجود دارد این است که دین به مجموعه عقاید انسان و راه و روش عملی زندگی اوست، پس دین یعنی سبک زندگی. اسلام همان گونه که یک دین کامل از همه جهت می باشد، از لحاظ سبک زندگی نیز کامل است، و برای تمام مراحل زندگی انسان برنامه ای کامل و جامع دارد تا انسان به سعادت برسد. در این پژوهش که به روش مطالعه ی منابع و متون صورت گرفته، مقایسه ای اجمالی بین سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی غربی با محوریت خانواده و برخی از مسائل اجتماعی … انجام شد. در پایان مشخص شد که سبک زندگی اسلامی بسیار جامع تر و کامل تر از سبک زندگی غربی است؛ و تفاوت اصولی فرهنگ غرب با اسلام در محوریت خداوند در تمام اصول زندگی است که اسلام این اصل را به طور مطلق پذیرفته و قبول دارد و به آن پایبند است، اما فرهنگ غربی انسان را محور همه چیز قرار داده و خواسته های انسان را ملاک زندگی و پیشرفت خویش قرار داده است. این پژوهش از پنج فصل تشکیل شده است. فصل اول شامل کلیات پژوهش می باشد. فصل دوم به سبک زندگی اسلامی در قرآن و سیره پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) و معصومین (علیهم السلام) پرداخته است. در فصل سوم به مبانی فکری و فلسفی غرب و نیز گوشه ای از سبک زندگی در جوامع آمریکایی و اروپایی پرداخته شده است. در فصل چهارم نیز مقایسه ای اجمالی بین سبک زندگی اسلامی و غربی با محوریت خانواده بیان گردیده و فصل پنجم به نتیجه گیری و پیشنهادات پرداخته و در پایان فهرست منابع آورده شده است.

کلیدواژه : مقایسه، سبک زندگی، غربی، اسلامی

 

  • امیر
    نظر از: امیر
    1396/03/09 @ 04:21:59 ب.ظ

    امیر [بازدید کننده]

    سلام.ممنون از مطالب سایت. موضوع پایان نامه من هم دقیقا همین هست. یعنی مقایسه سبک زندگی اسلامی با زندگی غربی. می‌خواستم بپرسم آیا این مقاله رو امکانش هست برام بفرستید. به تلگرام ۰۹۱۹۶۵۵۰۶۹۰

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.