موضوع: "رمضان"

اهمیت پژوهش وفناوری درکلام رهبری

1. پیشرفت علمی بدون تحقیق امکان ندارد.

2. مشکلات موجودکشوربا تکیه برعلم و  پژوهش قابل حل است.

3.برپایی نهضت نرم افزاری وتولیدعلم, توقع جامعه از اهل علم است.

4.علم و تحقیق , کلیدقطعی پیشرفت کشوراست.

5.هدف دارکردن تحقیق علمی باتوجه به نیازهای کشور ونیازهای صنعت وبقیه بخش های کشور حیاتی است.

6.تحقیق علمی فقط به معنای فراگیری وتقلیدنیست ؛ تحقیق ضدتقلداست.

7. علم گرایی وعلم محوری باید درهمه بخش های گفتمان مسلط جامعه بشود.

8.تولیدعلم وتحقیقات حیات آینده کشوراست.

9.علم,یشرفت علمی وفراگیری نیازاول کشوراست.

10.پیشرفت علمیکشورنیازمندحرکت علمی بسیارقوی است.

11. بایدضمن پیگیری جدی مسئله تحقیقات به گونه ای به آن جهت داده شود تاچرخه علمی کشور کامل گردد.

12. نسل امروزایرانی توانایی وامکانات برنامه ریزی جهت پیشرفت درعلم وتحقیق واجرای آن رادارد.

13. فضای عمومی کشوربایستی فضای ترویج , تولید, گسترش وتحقیق علم و پرورش عالم ومحقق باشد.

موضوع پایان نامه مهدوی

1 دجال کیست؟
2 ضرورت طرح مباحث مهدویت
3 استراتژی انتظار ومهدی ستیزی
4 عوامل غیبت امام زمان
5 مهدویت درالمیزان
6 آثار تربیتی غیبت حضرت ولی عصر علیه السلام
7 فوائد اجتماعی انتظار مهدی علیه السلام
8 فوائد اخلاقی انتظار مهدی علیه السلام
9 امام مهدی علیه السلام درآیات از دیگاه مفسرین اهل سنت
10 درآمدیی برحکومت حضرت مهدی علیه السلام
11 امام زمان از تولد تا امامت
12 مهدویت درادیان
13 آسیب شناسی مهدویت
14 مهدویت راستین وجامعه جهانی
15 منجی وآخرالزمان دررسانه ها
16 بررسی نقش معرفت وبصیرت درانتظار
17 مصلح جهانی درتورات
18 خاتمیت ومهدویت
19 نقش روحانیت درگذر غیبت
20 مهدویت وفرق شیخیه

ادامه »

چکیده پایان نامه های مدرسه علمیه الزهرا(س)-دزفول

عنوان :
نقش تبلیغات فرهنگی صهیونیسم بر جهان

استاد راهنما :
آقای دکتر محمد حاجی خلف

استاد داور :
حجت الاسلام امیر عطار زاده

پژوهشگر:
الهام علایی نسب

پاییز 1392


چکیده
اصل دین جز حب و بغض نیست! پس بدون شناخت دشمن کدامین لباس رزم را می توان بر تن کرد و چگونه می توان از دین داری و تولّی دم زد؟! چگونه می توان امر به معروف و نهی از منکر را درک کرد؟ از این دیدگاه انتظار فعال فرج نیز جز با دشمن شناسی و دشمن ستیزی معنا نمی یابد، زیرا تا عمقِ عداوت درک نگردد و تا دشمن اصلی مشخص نشود، درد و عقده ای نخواهد بود تا دردمندش، منتظر فرج و گشایشی باشد. پژوهش حاضر تلاشی است به هدف ایجاد شناخت نسبت به جایگاه دشمن شناسی در اسلام در عصر حاضر و شناخت ترفندها و ابزارهای دشمن برای اغوای انسانها در این مسیر و بدنبال آن آماده سازی جبهه روبرو برای مبارزه با این دشمن قسم خورده. پس یک هدف شناخت دشمن یا همان دشمن شناسی و هدف بعدی ایجاد آمادگی در مسیر مبارزه با آنها است.
این تحقیق از پنج فصل تشکیل شده است. فصل اول شامل کلیات پژوهش می باشد. فصل دوم به مفهوم شناسی واژگان به کار رفته در پژوهش می پردازد. فصل سوم به شناخت و بررسی ابزارها و اهداف تبلیغاتی صهیونیست پرداخته و در فصل چهارم راهکارهای مبارزه با تهاجم فرهنگی صهیونیسم بیان می گردد. فصل پنجم به نتیجه گیری و پیشنهادات پرداخته و در پایان فهرست منابع آورده شده است.

کلیدواژه ها : فرهنگ، صهیونیسم، رسانه، تبلیغات، تهاجم فرهنگی